22 Weg van de kust - Reisverslag uit Biganos, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu 22 Weg van de kust - Reisverslag uit Biganos, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu

22 Weg van de kust

Door: WimWetzels

Blijf op de hoogte en volg Wim

19 Juni 2012 | Frankrijk, Biganos

WEG VAN DE KUST: Ik ga langzamerhand weer het binnenland in.
Dag 20: 19 juni 2012
Dashboard:
Van: Le Porge-Océan.
Naar: Biganos (in de zuidoostpunt van het Bassin d’Arcachon).
Afgelegde afstand: 48,0 km.
Cockpit Voice Recorder:
Vandaag is het mijn dag niet. Nee, wat een vervelende dag. Wanneer ik al vroeg in de ochtend op camping La Grigne wakker word, regent het, en het blijft regenen. Uiteindelijk sta ik maar op, ik ontbijt, en begin in de tent alles in te pakken. Dan in de regen naar buiten, alles op de fiets, en weg naar het strandfietspad. Dat gaat zo door tot het begin van het Bassin d’Arcachon, waar de regen even ophoudt. Ik kies voor de route langs de oostkant in plaats van rechtdoor naar Arcachon, waar ik met een veerbootje zou moeten oversteken naar de zuidwestpunt. Ik moet vaak stoppen om op adem te komen, en wat te eten en te drinken. Het schiet maar niet op.
Tot overmaat van ramp raak ik van de kaartroute van Clemens Sweerman. Ik zoek in het volgende dorpje het Office de Tourisme op, in de hoop, dat men mij daar de weg naar de piste cyclable kan uitleggen, maar het is lunchtijd, en de juf, die ik achter het glas achter de balie zie zitten, schudt haar hoofd en kruist haar armen: fermé, en besluit ik uit arren moede maar om de drukke verkeersweg te nemen, tot ik verderop weer op de kaartroute kan aansluiten. Dat lukt ook wel, maar inmiddels (drie keer raden) is het weer gaan regenen, en mijn humeur zakt nog meer. Overigens schiet het over dat fietspad best op, het is een oude spoorlijn, die nu is omgebouwd tot piste cyclable.
Ik besluit om vandaag er een korte fietsdag (nou ja redelijk kort dan) van te maken, en neem de eerstvolgende camping, dat is precies op het einde van het Bassin. De volgende camping is 15 kilometer verder, en ik heb daar geen puf meer voor. Men is er vriendelijk, en het sanitair ziet er netjes uit. En, dat vind ik vandaag héél belangrijk, men heeft er gratis wifi, dus ik kan mijn etappeverslag gaan schrijven, en dat samen met dat van gisteren versturen.
Nou, mensen, dat was het voor vandaag, niet erg enerverend dus, maar wel energie-vretend. Ik ga nu proberen alles de lucht in te sturen, en hoop jullie morgen meer te kunnen vertellen.
Buen camino, en ultreia!
Blackbox:
Dagen onderweg: 20.
Rustdagen: 2.
Regendagen: 6
Totaal afgelegde afstand: 1.300,0 km (dit is puur toeval).
Waarvan gefietst: 1.102,0 km.

  • 19 Juni 2012 - 20:29

    Jan Demandt:

    Beste Wim,

    Met veel belangstelling volgen we je reis. Vandaag dus een zware dag. Als je vandaag tijdig gestopt bent, ben je morgen hopelijk weer fit. Je fietst nu een route die wij niet gevolgd hebben. Het nadeel zal zijn dat je ook geen Santiagogangers tegen komt, denk ik.
    Je bent trouwens goed opgeschoten. We wensen je morgen een al fietsend een mooie verjaardagsdag toe. Dus nu reeds gefeliciteerd.
    Veel groeten vanuit Echt .

    marie José en Jan

  • 19 Juni 2012 - 21:21

    Wim Perriëns:

    Wim,
    Morgen een prettige verjaardag.
    Dat je de tocht succesvol mag afsluiten.Tot ziens in augustus.
    Wim.

  • 19 Juni 2012 - 21:24

    Nel Heijnen-Smit :

    Wim, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hebben op het koor aan je gedacht. Veel fietsplezier en zeker nu je weer alleen op pad bent. Ik ben benieuwd naar je tocht door de Pyreneeen.

  • 19 Juni 2012 - 22:25

    Geert-Jan En Aukje:

    Hoi Wim, dus je gaat nu weer alleen op pad. Doe je wel "rustig", aan? Wij denken aan jou. En Gentle is rustig bij Sita ingeslapen, die heeft nu rust en geen pijn o.i.d. meer. Het is goed zo! Liefste groetjes uit Marum, dikke kus van ons allen.

  • 19 Juni 2012 - 22:40

    Hansje Van Het Koor:

    Dag Wim

    Zelfs in Roermond kwam je vanavond ter sprake. Iedereen informeert bij Sietske hoe het met je gaat. En Klaska vertelde dat je jarig vent ... vandaag is dat dus al.Ik kan mij nu voorstellen dat je slaapt. weer of geen weer, jarig of niet, nare of fijne gebeurtenissen. De reis gaat verder. Ik vind het knap van je!!! Ik wens je een goede dag, want het is toch een heel groot cadeau voor en aan jezelf. deze tocht .Tot een volgende keer.Veel groeten. Hansje


  • 20 Juni 2012 - 05:55

    Leon Huybregts:

    Proficiat. Ik wil je op wat zonneschijn trakteren. Heb daarvoor wel de coordinaten nodig !:)
    ]

  • 20 Juni 2012 - 08:29

    Niek En Martine:

    Lieve opa Wim,

    Proficiat met je verjaardag!!
    Jammer dat we je niet even zelf kunnen feliciteren.
    We zullen vanavond een glaasje wijn op je verjaardag drinken.
    Fijne dag.

    Dikke kus
    Mathijs Fleur Niek en Martine

  • 20 Juni 2012 - 09:06

    Frans:

    Goedemorgen (of -middag) Wim,
    Ik weet uiteraard niet wanneer je dit bericht zult kunnen lezen, want je bent natuurlijk wel afhankelijk van een WiFi ter plaatse, maar vanuit Duiven van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ook deze keer leest je reisverslag, net als vorig jaar, weer als een "spannend boek". We hopen dat de rest van je tocht net zo voorspoedig zal gaan als dit afgelopen stuk. We blijven je reis uiteraard iedere dag met aandacht en plezier volgen. Prettige dag en een goede reis. Martine, Frans, Marly en Dionne,

  • 20 Juni 2012 - 10:15

    Sietske:

    Van Harte Gefeliciteerd XXX!
    Vanmorgen geprobeerd je (terug?) te bellen, van Patricia gehoord dat de handy daar is blijven liggen. Nu maar zo verder. Een fijne dag, van iedereen de groeten e.d., liefs Siets

  • 20 Juni 2012 - 12:26

    Martine TKR:

    Nog niet helemaal bijgelezen, maar allereerst je bij je verjaardag heel veel geluk wensen op je weg, in alle betekenissen!

  • 20 Juni 2012 - 16:20

    Annie Frans:

    Wullem van Harte Perfisiat, veer wunsje dich dich nog heel vööl jaore gezóndjheid en gelök. Succes wiejesj, en kom goud euver de berg!!!

  • 20 Juni 2012 - 17:39

    Anny Bouten:

    Hoi Wim,

    Joyeux anniversaire! Ofwel profociat met diene verjeurdig!

    Leuk om dien versjlage te leaze. Succes met dien verdere fietsavontuur!
    Vur blieve dich volge.

    Groetjes,

    Anny

  • 20 Juni 2012 - 17:55

    Marie-José Vos:

    Hoi Wim
    Lang, lang, lang zal die leven...HIEPERDEPIEP HOERA!!!!
    Geniet nog maar van je geweldige avontuur. Ik hoop je dit nog eens een keer ooit na te gaan doen!
    Veel groetjes uit Linne

  • 20 Juni 2012 - 18:01

    Claska:

    Dag Wim,
    Vanuit een regenachtig Nederland heel hartelijk gefeliciteerd en een heel goed
    jaar gewenst ! Het begint in ieder geval al bijzonder . Ik hoop dat inmiddels de zon weer schijnt , we drinken op je gezondheid een glas wijn, adios

  • 20 Juni 2012 - 18:33

    Gemma Staals:

    Een opbeurende en verwarmende felicitatie voor deze sportieve jarige. Ik ben sinds kort in jouw koor als aspirant-lid opgenomen; 2 jaar geleden maakte mijn metgezelechtgenoot 2 jaar geleden deze fietstocht naar Santiago maakte en ook heel wat weersomstandigheden moest trotseren.
    Ondanks de barre omstandigheden een mooie verjaardagsavond toegewenst!!

  • 20 Juni 2012 - 18:49

    Nic Schoonbrood:

    Eerst, moedige Wim, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ben zelf net terug van vier dagen Taizé in Frankrijk en heb daar even wat geestelijk voedsel opgedaan. Voor jou is het zes weken afzien, uitzien, anderen zien. Ik hoop dat het je brengt wat je ervan verwacht. Het ga je goed.
    Nic Schoonbrood

  • 20 Juni 2012 - 19:02

    Marjo Smeets:

    Hoi Wim,

    Ik heb nog geen tijd om al je verslagen te lezen maar ga het wel doen, maar eerst wil ik je nog een paar mooie verjaardags uren wensen, het is nu 21.00u en drink je misschien een lekker glaasje wijn in goed gezelschap . Proficiat dus, en zet hem op de komende tijd ;de tanden op elkaar als het even niet meezit en de voeten goed op de trappers. de wind in de zeilen en op naar de eindbestemming.
    warme groeten van Marjo.

  • 20 Juni 2012 - 20:29

    Liesbeth:

    Wim,het is nog steeds 20 juni,dus van ganser harte gefeliciteerd en de allerbeste wensen voor het nieuwe levensjaar ,in het bijzonder nu voor een voorspoedige Camino.Via de verslagen wordt de route met veel . belangstelling gevolgd.

  • 20 Juni 2012 - 20:30

    Henk Jentjens:

    Wim, allereerst van harte proficiat met je verjaardag. ich num aan desse dich ter al lang eine oppe lamp hubs gesjud ! Volg je bijna dagelijks met veel bewondering . Je uitvoerige verslagen 'dwingen"mij ertoe. Zit het wel eens een beetje tegen en worden de trappers wel eens wat zwaar, doe dan wat aan stemvorming en zing: En mien linker bein en mien rechter bein die fietse noe al waeke naeve-ein - waal mit ein gregoriaanse ae esse nog um hubs ! Wim ich bewonjer dich !

  • 20 Juni 2012 - 21:17

    Conny Mooren:

    Lieve Wim,

    Proficiat met je verjaardag! Wat vervelend om zo in de regen je tocht te moeten maken. Ik denk aan je!
    Liefs Conny

  • 20 Juni 2012 - 22:03

    Lisha:

    hoi Wim, ik heb nog precies één minuut om je te feliciteren met je verjaardag vandaag!!!!
    van harte, en ja hoor de kerkklokken luiden de dag uit, ze zingen je verjaardagslied, daar kan je morgen weer mee vooruit., jong, zet m op! heftig hè die regens, sterkte en ook veel genieten van alles gewenst. Lieve groet, Lisha

  • 21 Juni 2012 - 09:17

    Jeanine Op De Kamp:

    Nou wim, wat een moedige onderneming en wat een leuke, met humor beschreven verslagen van je fietstocht naar Santiago. Ik werd getipt door Marie-Jose en Jan. Wist tot een paar dagen geleden niets van deze expeditie. Nou, nu ik dus wel op de hoogte ben kijk ik uit naar je volgende belevenissen. Ben nog een beginneling op het gebied van internetten en mailen dus ik ik hoop dat dit bericht je wel bereikt. Sterkte met het verlies van je hond. succes en een fijne tocht nog.Groetjes Jeanine

  • 21 Juni 2012 - 11:44

    Wim Niezen:

    Hoi Wim,
    Nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Jammer van het slechte weer.Voor de rest van de route wens ik je veel zon.

    Hartelijke groet, Wim Niezen

  • 21 Juni 2012 - 12:59

    Jan Heemels:

    Wim van harte gefeliciteerd met je ongebruikelijke verjaardag .
    Hoop voor jou op zon.

  • 21 Juni 2012 - 18:59

    Ivo Segers:

    Hei Wim,
    Ik ben blij te lezen dat het je goed gaat. Ik vind het een hele prestatie van jouw om zo een project aan te vatten. Voor je verjaardag wil ik je natuurlijk ook nog een dikke proficiat wensen.
    Samen met alle volgers hopen wij (Gaby ook natuurlijk) dat je in goede gezondheid in Compostella mag aankomen en ons dan in september tijdens de koorklas van Annick alles in geuren en kleuren kan vertellen.
    Nog heel veel fietsplezier.
    Ivo Segers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Biganos

Wim

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 77479

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Camino 2018

01 Juli 2015 - 31 December 2015

Santiago de Compostela

07 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Flight 612 to Santiago de Compostela

Landen bezocht: