20 Terug in de natuur - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu 20 Terug in de natuur - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu

20 Terug in de natuur

Door: WimWetzels

Blijf op de hoogte en volg Wim

17 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

TERUG IN DE NATUUR: voor mij een bekend gevoel.
Dag 18: 17 juni 2012.
Dashboard:
Van: Royan.
Naar: Grayan – L’Hôpital (Euronat).
Afgelegde afstand: 28,5 km.
Cockpit Voice Recorder:
We zijn vroeg uit de veren, en het is lekker droog. Wel nog bewolkt, maar dat gaat hopelijk over. Snel ontbijten, en dan naar de BAC, waar we ruim op tijd vóór het vertrek aankomen. De overtocht is niet duur, € 4,90 voor fiets en man. Deze kilometers tellen uiteraard niet mee voor de reisafstand, want we zitten maar te zitten. Om 10 uur leggen we aan bij de aanlegsteiger van Le Verdon. Dan nemen we het fietspad door de duinen, heerlijk stil, je hoort er niets. Er komt pas wat geluid, wanneer we een half uur later Soulac vanuit het noorden binnenrijden. Eerst naar de kerk, maar daar is de dienst net begonnen, dus we kunnen nu geen stempel vragen. Dan drinken we maar een cola op de hoek van het kerkpleintje, waar me te binnen schiet, dat het Office de Tourisme daar 50 meter vandaan ligt. En daar hebben ze waarempel het pelgrimsstempel, dus we hadden helemaal niet op het einde van de kerkdienst hoeven te wachten. We klimmen onmiddellijk op onze fietsen, en in een stralend zonnetje koersen we richting Euronat, waar we om 12 uur aankomen.
We hebben zo een plek aan de zijrand van de camping, aan de Allee des Épicéas. Het waslijntje wordt gespannen, en de klamme spullen kunnen al lekker drogen. Dan worden de vuile spullen gewassen in het bloc sanitaire, dat vlakbij ligt, en dan gaan de natte spullen ook op de lijn. Ik ga nog even terug naar de accueil om het goede plaatsnummer door te geven, onze verhuizing gaat ook meteen in de computer, en op mijn vraag of Véronique er al is, hoor ik, dat ze pas 15 juli komt, en Frank, onze Duitse vriend, die heel het jaar op de camping woont, kunnen ze in de computer niet terugvinden! Ik moet zijn achternaam doorgeven, en die weet ik niet.
Ik maak een inspectierondje over het terrein, de bakker is al de hele dag open, en de andere winkels gaan pas om vijf uur open, zoals altijd. Ik zit nu in de Cyber Espace mijn etappeverslag te typen, en zal straks een wifi-kaart voor een half uur kopen om mijn drie nog niet verzonden verslagen de lucht in te sturen. Mocht er vanavond nog iets gebeuren, dan lezen jullie dat in mijn verslag van morgen. Vanavond schijnt Nederland weer te voetballen, en dat zou dan in het restaurantje op het einde van het Centre Commercial te zien moeten zijn. We zijn benieuwd.
Trouwens, dat schiet me nu te binnen, Fien en Willem hebben ook fietscomputertjes op hun stuur, en wanneer we ’s avonds onze gereden kilometers vergelijken, dan blijkt steeds, dat zij zo’n 10% meer kilometers op hun teller hebben. We snappen wel hoe dat kan, maar de prangende vraag is welke computer er dichter bij de waarheid is, de hunnen of de mijne. Ik troost mij met de gedachte, dat – wanneer het de hunne mocht blijken te zijn – ik dan 10% méér kilometers heb gereden dan ik nu telkens becijfer.
Ik heb tegenover Fien en Willem steeds hoog opgegeven van wat er in Euronat allemaal te vinden zou zijn, en hoe goed het weer hier steeds was, en nu zijn ze helemaal verrast, dat ik niet heb opgeschept, en dat we zelfs Euronat-weer hebben: stralend blauw en heet! Mijn onderarmen kleuren al, en dat van die enkele zonnemomenten in de voorgaande dagen, en van de dag van vandaag. Ik moet dus morgen maar weer lange mouwen aantrekken. Hopelijk blijft het weer zo, maar men zegt hier, dat het morgen wat minder zou worden, en overmorgen zelfs weer bewolkt of nog erger. In ieder geval hebben we na vandaag weer allemaal schone en droge spullen, en dat vind ik veel waard. Nu op naar de Pyreneëen!
Ik moet hier uiteraard aan eerdere vakanties denken, en mijn gedachten gaan niet alleen uit naar Sietske, met wie ik de laatste jaren steeds hier was, maar ook naar ons hondje Gentle, die hopelijk nog steeds leeft. Ik heb hier dagelijks met haar gewandeld, en ik zie dat allemaal zo weer voor me.
Misschien houden we morgen een rustdag.
Buen camino!
Blackbox:
Dagen onderweg: 18.
Rustdagen: 2.
Regendagen: 5.
Totaal afgelegde afstand: 1.186,7 km.
Waarvan gefietst: 988,7 km.

  • 17 Juni 2012 - 18:29

    Sietske:

    Vanmiddag nog heb ik op de computer foto's van Gentle bekeken, o.a. tijdens de bouw in Börger en natuurlijk de vakantiefoto's op het strand van Euronat, samen met jou.
    Ze heeft heel lang een belangrijke bijgedrage aan ons leven geleverd en dat is heel bijzonder. Het is goed zo.
    Misschien zijn Emmy Mulder en Hans al wel in hun huisje Wim, zij weten waar Frank woont.
    Groetjes XXX

  • 18 Juni 2012 - 12:31

    Klaas Jan:

    Mooie reis, joh, mooi reisverslag en zet em op verder. we houden je in de gaten!!!
    Klaas Jan

  • 18 Juni 2012 - 13:35

    Annie Storck:

    dag wim,
    het is steeds genieten als er weer berichten van jou zijn !
    Proficiat met je verjaardag Woensdag.
    gr.annie

  • 19 Juni 2012 - 10:02

    Nel:

    Vanaovend is d'n aovend, morgeis 't d'n daag, det ich dich fillecitere maag !

    Nog héél väöl jaore, in puike gezondjheid!

    Pak vandaag maar ein 4-gange diner, det
    kan der waal vanaaf dink ich. Ich zal der
    auch eine op drinke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Wim

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 77487

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Camino 2018

01 Juli 2015 - 31 December 2015

Santiago de Compostela

07 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Flight 612 to Santiago de Compostela

Landen bezocht: