18 Fietsen voor en na het eten - Reisverslag uit Tillou, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu 18 Fietsen voor en na het eten - Reisverslag uit Tillou, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu

18 Fietsen voor en na het eten

Door: WimWetzels

Blijf op de hoogte en volg Wim

17 Juni 2012 | Frankrijk, Tillou

FIETSEN VOOR EN NA HET ETEN: dat bevalt prima.
Dag 16: 15 juni 2012.
Dashboard:
Van: Tillou
Naar: St. Jean d’Angély
Afgelegde afstand: 54,9 km.
Cockpit Voice Recorder:
Allereerst moet ik vandaag mijn jongste kleindochter Fleur feliciteren: ze wordt vandaag een half jaar oud. Dat is een hele prestatie voor dat kleine meisje, dat het in het begin heel moeilijk heeft gehad.
Verder heb ik vanochtend gemerkt, dat ik gisteren op het einde van mijn verhaal niet de kilometerstand heb ingevuld, en dus ook niet de totaal afgelegde afstanden. Voor de statistici onder jullie: de gisteren afgelegde afstand was 65,0 kilometer, waar door de totaal afgelegde afstand 1.037,7 kilometer werd, en de totaal gefietste afstand 839,7 kilometer. Zo, dat is dat. Ik heb dus de grens van 1.000 kilometer gehaald, dat is zo’n 40% van de gehele camino-afstand.
Vanochtend is de op de lijn hangende was nagenoeg droog, en wordt die weer zorgvuldig in plastic zakken ingepakt. Vanochtend is voor het eerst op deze camino mijn tent helemaal droog, zelfs geen dauw zit erop. Miss Hall waarschuwt ons, dat het vandaag wel –zeker na de middag – goed weer zal zijn, maar dat het morgen wet gaat worden. Nou, dat zien we dan wel. We verlaten de Rue de Beauchamps 14 in Tillou, en hebben wat moeite om op de route van onze routekaartjes te komen, maar met wat vragen lukt dat best. Wanneer we zo, n 30 kilometer achter de wielen hebben, is het lunchtijd, 12.45 uur, en komen we Aulnay binnen. We strijken neer op een terras voor een kop koffie, maar zien dan, dat je er een 4-gangen maaltijd kunt krijgen voor € 12,--. Die nemen we aansluitend met de gedachte: dan hoeven we straks in St. Jean d’Angély niet na het opzetten van de tenten te gaan zoeken naar een restaurantje. Zo gezegd, zo gedaan: een voorgerecht van allerlei salades, verkrijgbaar aan een buffet, vervolgens een filet van lot (vis dus), een kaasplank, en ijs na. Heerlijk! En daarna kunnen we ontzettend goed fietsen, geen after-dinner-dip dus. We bezoeken bij het verlaten van Aulnay nog een Romaans kerkje met een kerkhof met graven op pootjes, heel apart; je kunt het later op mijn foto zien.
Overigens, dat terras doet me er aan denken, dat we gisteren in Melle op een terras twee medepelgrims hebben ontmoet, Mariëtte en Jan Schepers uit Leusden. Het is goed om dat even te noteren, anders ben ik straks hun namen vergeten. Zij maken zo te horen meer kilometers per dag dan wij.
Het is in de loop van de morgen heel goed weer geworden; ik fiets vandaag voor het eerst met een korte koersbroek en een koerstrui met korte mouwen. De zon schijnt heerlijk.
Om 17.00 uur rijden we (best nog wel fris) St. Jean binnen, en daar staan we nu op de camping, waar we voor het eerst moeten betalen voor de wifi. Willem doet dat, en zit ’s avonds met het thuisfront te communiceren. Ik doe dat nog niet, want ik moet eerst dit etappeverslag nog maken. We hebben net onze broodmaaltijd achter de kiezen, met een fles rosé, want Fien had iets te vieren. En nu zit ik dus mijn etappe-verslag te typen, zodat dat nog morgen vóór ons vertrek naar Royan de lucht in kan via Willem’s wifi-kaart..
Morgen hopen we in Royan aan te komen, en dan overmorgen vroeg met de veerboot (de BAC) naar de overkant , dat wil zeggen naar het schiereiland boven Bordeaux.
Ik besef nu, dat ik vóór mijn vertrek heb vergeten om Ger Heilkens op de hoogte te brengen, en om hem de titel van deze website te geven; hij wilde mij graag volgen. Kan iemand (Frans van Binsbergen?) dat alsnog namens mij doen? Alvast bedankt, Frans!
Jullie horen morgen wel weer van mij.
Buen camino!
Blackbox:
Aantal dagen onderweg: 16.
Rustdagen: 2.
Regendagen: 4.
Totaal afgelegde afstand: 1.092,6 km.
Waarvan gefietst: 894,6 km.

  • 17 Juni 2012 - 17:59

    Nel:

    Krieg sjteeds meer bewonjering veur dich.Mót-ter neet aan dinke !
    Gun dich sjteeds meer daag in korte bóks
    en muukes ! 't Waer is hiej om te bäöke !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Tillou

Wim

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 77487

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Camino 2018

01 Juli 2015 - 31 December 2015

Santiago de Compostela

07 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Flight 612 to Santiago de Compostela

Landen bezocht: