17 In de zon langs Melle - Reisverslag uit Tillou, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu 17 In de zon langs Melle - Reisverslag uit Tillou, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu

17 In de zon langs Melle

Door: WimWetzels

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 Juni 2012 | Frankrijk, Tillou

IN DE ZON LANGS MELLE: vive la vie!
Dashboard:
Van: Vivonne.
Naar: Tillou (15 kilometer zuidelijk van Melle).
Afgelegde afstand: km.
Cockpit Voice Recorder:
Wanneer we de camping afrijden, zien we dat er twee politiemensen bij de accueil staan. Het zal vast iets met de Engelsen te maken hebben, maar daar hebben we nu geen boodschap meer aan. We zetten er een stevig vaartje in. Mijn plan is om vandaag tot Melle te komen, de dag erna tot St. Jean d’Angely, en de volgende dag tot Royan. Ik merk dat de laatste dagen er stevig gereden is, en dan breken de laatste klimmetjes op het einde van de etappe je toch aardig op. We stoppen regelmatig voor koffie en iets lekkers van de boulangerie (pain au chocolat of een brioche; in die dingen zitten best wel veel suikers).
Ik denk vaak aan het nieuwe huis in Susteren, en wat daar zoal gebeuren moet; Sietske staat er daarginds nu alleen voor, en ik hoop dat het haar allemaal lukt. En anders moet het maar wachten tot we weer met zijn tweeën zijn.
In Melle blijkt de camping (Fien wist dat nog van haar vorige camino) erg drassig, dus dat doen we niet, en de chambre d’hote die zij nog kennen, blijkt bezet. De juffrouw van het Office de Tourisme komt dan met de oplossing om door te rijden naar Tillou, waar er een camping a la ferme is bij een Engels echtpaar. We besluiten om dat dan maar te proberen, en stappen weer op de fiets. Onderweg bekijken we nog een oude Romeinse waterplaats, waar ik foto’s van neem. Het wordt weer aardig klimmen op het einde van de etappe, en wanneer we in Tillou aankomen, heb ik het helemaal gehad, maar de plek is de moeite waard. We worden allerhartelijkst ontvangen, er is een prachtige grote weide achter hun huis, we kunnen straks onze was doen (dat wordt wel tijd) en ik kan mijn lege noteboek opladen en de achterstallige verslagen schrijven en per wifi wegsturen. Prachtig!
Dat noteboek, dat is een verhaal apart. Jullie hebben wel gemerkt, dat er een dag of drie-vier niets is verschenen. Dat komt, omdat ik in La Ville aux Dames tot ’s avonds laat in mijn tent heb zitten typen, toen het noteboek heb dichtgeklapt, en ben gaan slapen. Ik had daarbij niet in de gaten, dat er een kabel was blijven zitten tussen de twee helften van het noteboek, waardoor de accu ’s nachts is leeggelopen. De volgende ochtend, toen ik dat verslag wilde verzenden, kreeg ik dus niets sanders dan een zwart scherm. Ik zit nu in Tillou alles in te halen.
Onze was is in de wasmachine van mevrouw Hall gedaan, en hangt nu op haar waslijn te drogen. We zitten onder een groot afdak ieder onze verslagen te schrijven, maar om 23.00 uur gaan we stilletjes naar het grote grasveld, waar alleen maar onze twee tentjes staan. Morgenvroeg zal ik de laatste twee verslagen versturen, en dan ben ik weer bij (en jullie ook). Ik hoop dus over twee dagen aan de monding van de Gironde aan te komen, dan maandagochtend met de veerboot over te steken naar Soulac en Euronat, en daar weer een rustdag te nemen.
Jullie horen mnog van me.
Buen camino!
Blackbox:
Dagen onderweg: 15
Rustdagen: 2
Regendagen: 4
Totaal afgelegde afstand:
Waarvan gefietst:



  • 15 Juni 2012 - 09:50

    Geert-Jan En Aukje :

    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat, denk inderdaad wel aan goede voeding! Tot de volgende mail, kus van ons allemaal.

  • 15 Juni 2012 - 20:01

    Marie-José:

    Hallo Wim,

    Net je laatste verslagen met veel plezier gelezen. Het klinkt goed. Je hebt al veel meegemaakt en gezien en vooral al veel leuke mensen ontmoet. Bon voyage.

  • 16 Juni 2012 - 14:58

    Niek En Martine:

    Beste Wim,

    We hebben net weer een deel van je verslagen gelezen. Fijn dat je zoveel leuke mensen ontmoet, en het weer nu wat beter is!
    Goede reis.

    Veel groeten van ons allemaal

  • 17 Juni 2012 - 10:36

    Annie Frans :

    Wim, dien versjlaag leet zich laeze wie eine roman! Sjiek dat alles zo goud geit! Veer wunsje dich nog väöl sjoon daag op waeg nao dien einddoel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Tillou

Wim

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 77483

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Camino 2018

01 Juli 2015 - 31 December 2015

Santiago de Compostela

07 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Flight 612 to Santiago de Compostela

Landen bezocht: