6 De champagne wordt (nu wel) geserveerd - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu 6 De champagne wordt (nu wel) geserveerd - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu

6 De champagne wordt (nu wel) geserveerd

Door: WimWetzels

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

DE CHAMPAGNE WORDT (NU WEL) GESERVEERD: (Nu wel) bij Reims.
Dag 6: 27 september 2011.
Dashboard:
Van: Jandun.
Naar: Val de Vesle.
Afgelegde afstand: 77,3 km.
Cockpit Voice Recorder.
Na de regendag van gisteren hoop ik vandaag verder te kunnen. Bij het (al vroeg) opstaan zinkt me de moed in de schoenen: het regent alweer! Ik ga bij madame vragen, of ik zo nodig nog een dag extra zou kunnen blijven, en dat kan. Ik krijg een lekker ontbijt met het restant van de bol brood van gisterenavond en twee croissants au chocolat. Heerlijk! Na het ontbijt ga ik weer terug naar mijn kamer, ruim ik opnieuw mijn bagagekist in, en kijk ik mijn gisteren gewassen kleren na. Verder ga ik maar op de landkaart wat neuzen, maar daar schiet ik niet veel mee op. Ik zie de snelweg van Reims naar Charleville, die ik op het eind van de vakantie met Sietske samen heb gereden, vlakbij Jandun lopen. Rond half twaalf lijkt het op te klaren, en houdt het in ieder geval op met regenen. Ik ga afscheid nemen van madame, en ga mijn fiets en het karretje klaarmaken. Ik vertrek, en na een kilometer of tien stijgen en dalen blijkt de weg inderdaad vlakker te worden. Ik kom bij de snelweg, en daar zie ik waarempel de rustplaats Woinic waar Sietske en ik enkele weken geleden koffie hebben gedronken op weg naar huis. Bij deze aire staat een meer dan levensgroot kunstwerk, dat een everzwijn voorstelt. Uiteraard neem ik daar een foto van, want dat beeld is ons toen al opgevallen; het deed me toen al (en nu weer) denken aan Asterix en Obelix. Ik neem een heerlijk warme beker chocodrank.
Na de aire gaat het in snelle vaart (hoe is het mogelijk) naar Rethel toe. Ik kan mijn ogen niet geloven! Ik maak weer kilometers, en ik krijg waarachtig goede moed. Alleen mijn ribbenkast doet nog steeds – na de val op de tweede dag – aan de rechterkant behoorlijk pijn.
In Rethel doe ik om een uur of twee boodschappen bij de Carrefour, waar ik langs kom. Brood en een camenbertje, en verder weer twee kant-en-klare maaltijden. Ik rijd richting Reims, maar de feeststemming wordt getemperd doordat het weer af en toe gaat regenen, en het karretje lijkt steeds zwaarder te worden. Ik realiseer me, dat dat vooral komt door het pijngevoel in mijn ribbenkast, die steeds meer opspeelt. Om een uur of half vijf pauzeer ik in een PMU-barretje, waar iedereen uitsluitend oog heeft voor de op televisie uitgezonden paardenrennen. Ik drink daar twee zwarte koppen koffie, en bij een praatje met de baas zegt hij mij dat ik beter een andere route kan nemen naar de geplande camping. Op de kaart zie ik geen verschil, maar hij verzekert mij, dat zijn idee beter is. Dat neem ik dan ook maar aan; hij kent de omgeving immers beter dan ik. Ik neem dan ook die route en om een uur of half acht kom ik aan op de camping in Val de Vesle. Het is een rustige camping met zo te zien veel doorgaande Nederlandse caravans. Ik sla snel mijn tent op, zorg voor mijn slaapmatje en slaapzak, trek mijn klamme kleren uit en kruip snel in de slaapzak om weer lekker droog te worden, maar ook omdat ik doodmoe ben. Het is een goede nachtrust, die ik ook goed kan gebruiken.
Blackbox:
Dagen onderweg: 6
Rustdagen: 1
Regendagen: 2
Totaal afgelegde afstand: 324,8 km.



  • 30 Augustus 2011 - 17:05

    Marly:

    Hoi Wim,

    Nog steeds leuk om je verhalen te volgen. Hopelijk gaat het wel snel wat beter met je ribbenkast en heb je minder pijn, want dat lijkt me niet fijn fietsen.

    Groetjes en succes, Marly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Wim

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 77482

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Camino 2018

01 Juli 2015 - 31 December 2015

Santiago de Compostela

07 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Flight 612 to Santiago de Compostela

Landen bezocht: