15 Noord ontmoet Zuid - Reisverslag uit Tillou, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu 15 Noord ontmoet Zuid - Reisverslag uit Tillou, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu

15 Noord ontmoet Zuid

Door: WimWetzels

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 Juni 2012 | Frankrijk, Tillou

NOORD ONTMOET ZUID: een bijzondere ontmoeting met gevolgen
Dashboard:
Van: Ville aux Dames.
Naar: St. Ustre (zo’n tien kilometer noordelijk van Chatellerault).
Afgelegde afstand: 82,2 km.
Cockpit Voice Recorder:
Ik moet 10 kilometer terug naar het centrum van Tours om de route weer op te pikken van mijn routekaartje, en dat is even wat moeilijker dan gisteren, omdat in het tussenliggende dorp St. Pierre des Corps er ook richtingaanwijzers naar Centre Ville wijzen, maar dan niet naar dat van Tours. Toch kom ik er, en ik moet beginnen bij het station, het Gare SNCF. Dat vind ik gemakkelijk, en ik eet nog gauw een half appeltje op een bankje voor het Gare. Dan steek ik over naar de straat links van het Gare, en ik ontwaar meteen twee fietsers met zo’n zelfde soort bepakking als ik, die ook die straat in willen. Nou, je maakt dan meteen een praatje, en dan kom ik te weten, dat ze ook naar Santiago de Compostela willen (al voor de tweede maal), en dat ze uit de provincie Groningen komen. Omdat ik daarmee via Sietske een speciale band heb, praat je nog wat langer door: ze komen uit Nieuwe Pekela, en heten Fien en Willem Becks. We rijden in ieder geval gezamenlijk Tours uit, maar omdat we min of meer hetzelfde tempo rijden, blijven we eigenlijk heel de dag bij elkaar. We gaan gezamenlijk koffie drinken, gezamenlijk pauzeren om te eten, en uiteindelijk gaan we ook gezamenlijk stoppen. Het wordt een camping, die een drie kilometer van de route afligt (via Ingrandes), en er zouden speciale regelingen voor pelgrims zijn. Die blijken er ook te zijn: we kunnen een staanplaats krijgen voor de helft van de prijs, terwijl het een super de luxe camping is: drie sterren, en een pelgrimsmenu in een restaurant vlak bij: nou, het is een driegangendiner voor maar € 12,--. Voor het diner gaan we snel onze kampementen opzetten, vlak bij elkaar, douchen en omkleden, en we hangen onze natte handdoeken en klamme fietskleding buiten op een lijntje. Tijdens het diner begint het te regenen, en erna wachten we nog even tot het helemaal droog is. Dan snel terug naar de tenten, en dan blijkt, dat onze buren (Nederlanders) bij het begin van de regenbui al onze spullen van het lijntje hebben gehaald en onder hun voortent op een wasrek hebben gehangen. Geweldig! Zo eindigt een memorabele dag in de prachtige camping Le petit Trianon in St. Ustre.
Blackbox:
Dagen onderweg: 13.
Rustdagen: 2.
Regendagen: 4.
Totaal afgelegde afstand: 903,0 km.
Waarvan gefietst: 725,0 km.

  • 14 Juni 2012 - 20:53

    Erik:

    Mooi zo'n dag!
    En al bijna 1000km!! Heel goed!

    succes

    grt Erik

  • 14 Juni 2012 - 21:17

    Jan Demandt:

    Beste Wim,

    Met veel belangstelling heb ik je verslag gelezen. Het roept bij mij weer allerlei mooie herinneringen op. Wat vond je van de kathedraal van Tours? Succes en geniet ervan. Dat doe je ook, zo te lezen.
    Groetjes, ook van Marie José.

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Tillou

Wim

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 77487

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Camino 2018

01 Juli 2015 - 31 December 2015

Santiago de Compostela

07 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Flight 612 to Santiago de Compostela

Landen bezocht: