05 HERSTELDAG 2: Ça va mieux, certainement. - Reisverslag uit Lesperon, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu 05 HERSTELDAG 2: Ça va mieux, certainement. - Reisverslag uit Lesperon, Frankrijk van Wim Wetzels - WaarBenJij.nu

05 HERSTELDAG 2: Ça va mieux, certainement.

Blijf op de hoogte en volg Wim

05 Juli 2015 | Frankrijk, Lesperon

Dag 5: zondag 5 juli 2015.

Plaats: Nog steeds Lesperon.

Verslag: Het gaat al veel beter met de wond links op mijn bil; het is geen open wond meer, maar hij is droog en dicht. Nadat ik dat gisteren heb proberen te bewerkstelligen met de uierzalf, probeer ik vandaag er compeed-pleisters op te plakken, dat spul dat ook voor blaren op je voeten wordt gebruikt, en waardoor er nieuwe huid wordt aangemaakt. De wond is in ieder geval minder pijnlijk en schrijnend geworden omdat ik niet op de fiets heb gezeten. Vanochtend heb ik mijn verblijf hier in de gîte weer met een dag moeten verlengen, probleemloos hoor.

Overigens is het gisteravond redelijk laat geworden hiernaast; om half een ging de familie naar binnen, nadat het in de verte begon te rommelen. Het is echter bij gerommel en gebliksem en een enkel spatje regen gebleven; geen afkoeling dus. Het was duidelijk een geslaagde en gezellige avond met veel eten en drinken, waarvan de restanten nu op de zondagmiddag ook weer buiten worden opgegeten op de tafels en banken, die gistermiddag door een partyservicebusje werden gebracht.

Het is te merken dat het zondag is, want het is uitermate rustig, er is nauwelijks verkeer, en de boulangerie en de bar-tabac zijn gesloten. Ik heb wel nog snel vóór de sluiting een krantje gekocht. Ik ga zo meteen maar wat wandelen in dit dorpje, een klein ding ter grootte van 1/3 Dieteren, dus je bent er zo uitgekeken.

Laat in de middag krijg ik bezoek van een wandelpelgrim uit Frankrijk. Hij is vanochtend uit Labouheyre vertrokken, en heeft na het dorpje Escource de goede weg genomen. Hij is gewend om ruim 30 kilometer per dag te lopen. Vandaag heeft hij er bijna 40 opzitten. Volgens hem was het qua temperatuur wel te doen; morgen gaat hij richting kust, naar Bayonne, om daar zijn dochter te treffen, die dan een week met hem mee gaat lopen.

Morgen ga ik zeker verder, want ik voel me weer goed, en ik heb het hier wel gezien. Salut!

Pelgrim Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 77257

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Camino 2018

01 Juli 2015 - 31 December 2015

Santiago de Compostela

07 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Flight 612 to Santiago de Compostela

Landen bezocht: